of me and myself

Okay let me tell you the truth.๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ

1) Aku telah kerja di Restoran D'Anjung Jawi selama sebulan sebagai cashier pada sesi pagi sehingga 11 pagi.

2) Aku akan berhenti hujung bulan ini which is to prepare nak balik Malaysia. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

3) Aku secara rasminya dah abis markaz bahasa Arab di Gama'ah and aku tak saboo nak balik since Ramadhan,Raya,Raya Korban aku sambut kat sini tahun lepas and, Alhamdulillah ada rezeki utk pulang so why not kan๐Ÿ˜†.

4) And many things had happened, I couldn't write it one by one, partly my fault for not keeping my blog up to date with my current news and situation here. Sorry๐Ÿ˜ฏ๐Ÿ˜ฏ.

5) Handset aku kena curi dengan Arab. Lpstu aku beli Lenovo Tab 7(since ust yg aku beli tu dia cakap smartphone semua abis, yg tinggai tu ja). Oklarr . But gedabak sikit, kalau kat Malaysia aku xde masalah, but kat sini , better ko pakai cikai2, since the risk of it to be stole is high, better be cautious๐Ÿ˜‡

6) Benda yang selalu bermain di fikiran aku bila aku balik :
1] Orang akan expect kita mahir pelbagai sudut hukum-hukum agama. Dimana personally nya, I am not that a reliable one. Aku ni boleh dikatakan pemalas, perlu terus terang cakap. Kelas tafaqquh fiddin, pun aku dengar dari bilik aku je, kelas agama yang luar dari bkasm apatah lagi, pernah sekali tu nak pergi tapi time tu tutup plok. And memang, salahnya dari aku, tak grab chance apa yang ada dekat sini, and I felt really bad for my parents๐Ÿ˜ฉ๐Ÿ˜ฉ. And yes, I am trying to change//.
2] Orang akan expect aku manusia yg terlampau baik. No. Definitely no and I am a human by nature and for that I might make a mistake, be it dosa kecil and dosa besar aku pun tak terlepas. Sebab, in case kalo kita ada terbuat kesilapan for we don't realize that, nanti org akan nak ngata eh ustz tu wat gitu la teruk kan dia tu(or am I imagining too much?). Lol.

7) Aku rasa kosong. Pernah tak baca post aku yang dulu. This is the same problem dan aku rasa hubungan aku dengan Allah sungguh jauh. Teruknya hambaMu ni ya Allah.

Penulis kitab Al-Hikam menyatakan bahawa, “Barangsiapa yang di dalam hatinya terdetik untuk memohon ampun daripada Allah di atas setiap kesalahannya,mereka sebenarnya sedang mendapat rahmat kerana merasakan diri berdosa kepada Allah.”

Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~