Suprise harijadi

Sesaja je nak post. . . huhu since aku ni mmg bhantu, jap muncul jap tak. Haha. Eh tu bukan org selalu ckp mcm biskut ke? Jap de jap xde. Ahh bia la

Sebelum ni masa aku first sampai, musyrif(ketua bilik) aku adalah abe badr, tp abe badr da jadi ajkt(pimpinan) so x duduk bilik aku, duduk bilik bsama ajkt lain. So musyrif aku sterusnya ust zahir, dan sebilik ngan aku. Baik orgnye , dan rajin tgnnya( sentiasa penuh dgn kerja)

Nak citer masa hari jadi aku, rasa lawak tau!

Diorg wat suprise dan aku memang bengong time tu dan confused. Hahaha.

Masa lepas aku balik markaz dalam pukul 1:20 ptg tu, aku tgok zabir macam x siap masak lg utk makan malam( sdgkan biasanya kitorg selalu start masak time tu and hari tu, zabir punye giliran masak)

Aku pun da ala2 kucing semput sebab lapor bebenor, tp masa tghari adlh meals on us. So aku gi la beli coklat Mars dan makan.

Nak dijadikan cerita, lepas asar yakni pukul 3:30 gitu, dapur kitorg masih x berasap.. Aku pun bengang la since aku cam suuzzon/buruk sangka kat zabir, rasa cam dia lengah2 x masak harini...org da la lapar kan haha

Jadinya, masa maghrib zabir wat tak kesah aje lg. So aku pun tnya dia “ weh zabir ko masak tak ni?? Aku serius lapar weh" pastu zabir pndg aku dia kata “ Aku da wasap hazman suh beli ikan td" cakap dia sambil lewa.

Aku pon , lega sikit sebab igtkn zabir ngade2, rupanya ada la nak masak tu. Tapi aku teringat hazman xde internet, so mana hazman tau zabir bg mesej kat dia!

Sekali lg aku cam bengang ( sikit je).... Pastu da lepas isya' pun xde gak tnda2 hazman balik bawa ikan, tetiba aqil bsiap2 dgn zabir ckp“ jomla lapar kita makan kat luar"

Aku pon da gaya berserah dan pasrah “ okla jom la korg, kita makan dkt Warung Kita jer, dekat kan.."

Pastu malam tu dpt berita yg ayah akhen meninggal dunia, time tu aku rasa sedih gilaaaa kot... Ko kat luar negara, pastu org yg sayang pergi tinggalkan ko n the fact ko xde disisinya lagi perit.... Aku rasa sgt2 simpati pada akhen, dan ramai yg menziarah akhen... Aku pon time tu lapar, tapi syihab ajak gi tgok jap akhen dkt biliknya sebelum pegi kuar...

Masa nak pegi tu aqil ngan zabir da hilang da... So aku cam x kisah yg penting aku dpt makan ( since mmg lapar kan) ..

Syihab time tu pulak usul nak makan kt pizza master.. Aku cam terkejut sebab dia da tau aku da lapar lpastu dia nak gi jauh2 naik micro bus tu.. Aku cam, why kita x jalan kaki je instead of pegi jauh dkt abbas aqad tu..
Syihab kata “ana x penah pegi kat sana, ana teringin nk makan sana"...aku pon cam x kesah sgt.. Aku serabut dgn lapar then aku pon cakap “ ish x kesahla dah jom2"

Pastu da sampai kz, tunggu van(bfungsi cam bas gak,the one tht i said micro bus) , kami pun menuju ke enppi. Dlm masa yg sama ustz amirin ikut sekali.. Aku cam pelik sebab tetiba ramai plak... Dan diorg boleh selamba berlengah2 sedangkan perut aku mmg dah menggelegak dgn keroncongnyer.
Aku x syak pape, instead aku pun rasa bagusla ust amirin ada since zabir x masak kan, lehla ikut makan sekali dgn kitorg..

Sampai jer, naik kat atas tu tetiba ada syuk, ust zahir ,syak , aqil kat meja dgn pizza tersusun.. Tkejut aku, macam pening  .. Asal diorg kt situ? Buat apa? Cmne diorg tau kitorg nk makan?

Sekali bru aku teringat harijadi aku! Nampaknya kelaparan aku mengaburi fakta bhw haritu hrijadi aku... Aku da tsenyum2 segan kat situ...... Aduyai..
Sanah helwa ya gameel ~ aku pun bg ucpan dan makn! Since lapar kan .. Alhamdulillahhhhh

Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~