Of today. Tired la kot?

Assalam semua. Malam ni . kul 10.50 malam. But tetiba je rasa nak update blog. Sebab baru beli data haha. Ngantuk gak ni.

Pagi seperti biasa, solat subuh dan bersiap2 ke markaz, dalam perjalanan ke kz singgah kedai bun roti. Beli bun manis. 4 bun tu 3 geneh je. Sedap. Tapi tu syak belanja sebenarnya. Since aku x bawa duit lebih. Belajar pun seperti biasa. Takde wajibat. Mungkin sebab esok nak imtihan. Peperiksaan aku harap x susah. Masa zuhur da abis kelas tu. Aku ingat nak solat kat markaz, tapi teringat ada tahsin quran kat masjid, so ingat terus balik ke imarah utk solat kat sana, sambil wasap syak bagitau yg aku balik awal.

Kemudian bila sampai kat imarah, syeikh wasap suruh gi ngaji. Aku pun sengal juga pegi wasap syak pegi sekali padahal syeikh wasap aku je. Mungkin sebab dah terbiasa pergi sekali ngan syak. Salah aku juga sebab terajak afif utk gi sekali. So masa tengah ngaji tu.. Ramai datang serentak. Syeikh tu cam pening sebab dia kan sorang je. Camne nak tasmi' bacaan kalo ramai yang baca.

Aku agak pening time baca quran , so aku minta rehat masa separuh bacaan .. Syeikh suruh baring.. Rehatkan diri. Aku baring, last2 tertidur.... Haiyo segan aje.. Tengok ustaz nazim n afif lama dah baca. Malu benor aku kat syeikh. Aku gi amik semayang then sambung baca sampai surah maidah. Sepatutnya boleh aje sambung baca tapi aku teringat yang harini bilik aku masak.

So, sampai imarah, masak ngan ustaz maarif. Kami telah wat eksperimen dengan membuat kari sardin. Pedas ok. PEDAS. Ustaz luham tnya tak taruh gula ke, .. Aku cakp lupa.. Pastu beliau kata, hmmm rasa dia x seimbang.. Tulah kan.. Takpela. Banyak lagi boleh belajar.

Lepas maghrib ada daurah kitab.. Penceramah nye ustaz mun'im. Bekas ydp bkasm. Kitab yang dipilih ialah kitab taalim mutaalim. Femes kitab tu. Orientalis pun kaji buku tu dan mereka kata buku tu terbaik. Aku pun semangat datang sebab memang suka ustaz mun'im bg ceramah. Hehe .. Banyak benor input2nye

Sekarang atas katil dan mata sudh layu. Assalamualaikum doakan anas fikri dn asdiqa-ie-hi berjaya imtihan sok. Aminnn

Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~