Of today and MERDEKA

Assalam semua.

Update harini pule.

Bangun lewat sikit, maka agak gundah sebab rasa cam syak dah bersiap.. So aku macam timang2 antara nak pergi atau tidak. Bilik air pulak ade orang, so aku cam ura2 nak pergi ke markaz tanpa mandi(sebab malam sebelum da mandi). Tapi syak kata dia boleh tunggu, aku pun tunggu ajelah then bersiap2 kami pergi beli bun manis seperti biasa. Oh lupa nak gitau masalah kad hsbc(refer to the late post) yang takleh tu kini da berfungsi atas bantuan kak nisah yang telah pergi ke bank kelmarin. So aku kini dalam berjaga2 dalam menggunakan duit. Bun manis yang aku nak beli tu syak tibe bayarkan. Alhamdulillah save duit hehe XD

Kami telah lambat menaiki bas pada harini sebab masa beli bun bas da sampai dan terpaksa menunggu bas seterusnya. Well takpelah, ustaz jabal ok aje. Tadi ustaz jabal minta wajibat.. Kerja rumah yang beliau bagi. Sape yang tak siap lagi kena bayar satu geneh. Aku da siap tgen aku hntr, ustaz cakap tepuk tangan utk anas(sambil bagi duit syiling)  , kerja rumahnya siap dgn bagus.. Ecewah gembira aku.. Haha

Then kelas ustaz majdi, berjalan spt biasa eventho dimulakan dgn nasihat panjang sbb ustaz tnya

maaza fa'altu fil bait? Hal tuzaakiruddars am laa?"
"ماذا فعلت في البيت؟ هل تذاكر الدرس ام لا؟“
“apa yg awak buat kat rumah(asrama)? Ulangkaji pelajaran atau tak?"

Kami jawab tak.

Aduyai.. Hehe.. Aku time tu agak mengantuk dan fikiran telah melayang2 ke malaysia, ke dpur imarah, terpikir nak masak ape balik kelas nanti.

Abis je kelas, solat zuhur then terus naik bas dan sampai ke imarah. First time masak sorang tanpa bantuan orang lain! Aku masak mee hun goreng. Hehe. Bangga lak. Syak kata sedap. Ustaz maarif pun makan sekali. Dan banyak kali suapnya XD

Petang buat kerja sekolah yg banyak oleh ustaz jabal n ustaz majdi.

Basuh baju yang banyak petang tadi . puas hati aku dpat sental jubah putih tu. Haha . arini bukan giliran kami masak . bilik ustaz badr yg masak. Tapi aku join aje. Nasi yg masak hampir ke bubur. Dah macam doh da aku tgok. Tapi kena datangkan rasa syukur tu haha alhamdulillah 'ala kulli hal. Kenyang juga.

Malam ni(sekarang ni ha huhu) ada sambutan merdeka dekat bawah imarah ni anjuran kedutaan. Huhu. Aku kat atas katil agak malas utk join. Tapi dengar ada aiskrim percuma, ok aku akan turun!

Comments

Anas Fikri said…
Hehehe anas pun gembira dgn pencapaian ni.. Haha

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~