Of today and ACTING

Salam semua.

Hari diteruskan biasa di markaz. Tapi hari aku dimulakan dengan pergi keseorangan memandangkan syak tak pergi ke markaz sekali atas sebab tertentu. Makanya aku pergi ke kz utk beli bun seperti biasa, kali ni aku ambik bun coklat, tengok cam sedap, tapi bila makan aduyai rasa cam jem kurma plak hha.. Bun manis seperti biasa untuk rehat. Dah sampai kat kelas, aku agak risau sebab wajibat(kerja skola) tak siap lagi sama ada ustaz jabal n ustaz majdi. Ustaz jabal suruh wat 5 fukkahah(cerita jenaka) dan 'inad adror(cerita pgalaman kita-keras kepala- dan effect buruk).. Ustaz majdi lak suh wat satu kumpulan dan buat lakonan cerita tentang juha(kalo kita kat malaysia cerita pengajaran dan lucu selalunya Pak Pandir, kalo arab Juha, karakter yg x wujud tapi femes la, as what my ustaz told us)

So memang agak seram sebab x siap. Ngantuk dan aku ingat ramai tak buat. Tengok2 cam aku plak yang x siap sorang cis.. Tapi aku hantar aje buku tu bagi ustaz tanda. Ustaz x cakap pape plak. Mungkin sebab tulisan aku cantik haha. Then, ustaz majdi utk lakonan tu. Time2 tu juga terus cari kawan wat kumpulan. Aku kumpulan ngan zulkhairi,ustaz zaim n azad. Aku masa berlakon tu malu2 lagi.. Walopon sume laki aje.. Dan bahasa arab tu nak keluar cam batu aje. Susah benor. Nak kena translate satu2 dalam kepala. Aku cuak terkeluar either bahasa melayu atau bahasa inggeris je. Haha.

Last2 ustaz majdi suh wat video kat umah dan tengok sendiri lakonan kitorg sebab nahu(grammar) arab kitorg mmb tlampau byk salah. Haha takpelah baru nak merangkak kan..

Petangnya plak kul 5 kami ziarah rumah korus(komuniti rumah sewa) ustaz nazim bahnan. Taaruf then balik. Harini bilik aku masak ngan ustaz maarif. Masak nasi goreng ikan bilis. Dap gak. Huhu. Harini berakhirlah daurah kitab taalim mutaalim bsama ustaz mun'im. Cewah cakap cam over pergi turun je. Kadang2 salu lmbt sebab nak tunggu makan end up dgr dekat speaker atas lul

Assalamualaikum sume.

Comments

S.O.F.I.Y.Y.A.H said…
semoga berjaya meninggkatkan penguasaan bahasa arab anas...hihihi.
Anas Fikri said…
Tq sofiyyah. Huhu kirim salam dekat keluarga ye. Mus'ab umair ali faruq.. Semua.

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~