Of 20th August

Assalamualaikum.

Harini seperti biasa. Bangun, solat subuh, tidur jap, Kemudian bersiap2 nak ke markaz. Tapi sakit perut. Then lambat, ingatkan syakir da pergi( sambil pikir2 'alahai camner aku nak naik bas nih')

Tapi syakir tunggu, alhamdulillah haha.sempat ambil satu cokodok ustaz badr buat time tu sebelum bergerak ke kz(khairu zaman, tempat nak tunggu bas)

Pagi td dekat bas hmmm, boleh tahan sardin gak. Aku duduk dekat pintu bas tu. Yang tak menahan masa dah nak sampai jami'ah tadi, masa lalu dekat madinah jami'iah(xtau la ape ni, tapi tengok mcm asrama org mesir, nigerian ada duk situ gak kot.. Ntah) diorg nak masuk lagi even dah sempit. Sangat takleh blah. Aku dah nak terhimpit dah haha. Aku bengang juga sebab driver tu asik2 berhenti nak bagi orang masuk eventho dia sendiri tau bas dia dah penuh. Tapi bajet2 tak penuh sambil arah org malaysia ‘khusy khusy maliziy'  kedepan kedepan org malaysia... Haiyo.. Tau la bas satu geneh je. Hha

Keje sekolah banyak plak arini ustaz jabal n ustaz majdi rini. Ustaz jabal suruh wat jumal(ayat jumlah) domir muttasil dan domir munfasil. Setiap darinya 5 ayat. Ustaz majdi lak suruh kitorg wat khoritoh(peta) malaysia. Dibahagikan kumpulan. Sape group yang afdol(lebih bagus) akan diberi 10 markah utk imtihan(peperiksaan) hari selasa ni. Aku taktau nak expect apa peperiksaan ni. Mohon doa. Huhu.

Harini bilik aku masak. Aku n ustaz maarif wat telur dadar yg agak gebu sikit..(sebab taruh tepung .n best to put mayonaise but we didnt do that) n sayur kentang. Sungguh tak variety of food. Haha. Sebab kalo nak masak haykal(ayam.. Tulang mostly..sangat murah.. 1 kilo dlm 9 geneh.. Sama ngan 4 ringgit lima posen) dah makan banyak kali dah.  Takut muak lak. Haha. Oh lupa masa balik petang tadi kat markaz , sampai je asrama lapar kot. Aku n syak terpikir2 nak makan apa.. Aku teringat bihun faiza yg ibu beli dri malaysia tu.. Kami pun masak dan kenyang alhamdulillah.. Esok jumaat cuti.. But aku tak tenang if wajibat(kerja markaz) x siap. Arghh ...

Hahaha ma'assalamah.

Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~