tarappa pappa

Salam ...
Boring kot tengok2 post aku , post yang lama benor. Hehe, salah aku jugak sebab selalu tak update,

Aku taktaulah nak mengeluh ke ape kann...  tapi rasa cam nak cepat aje sambung belajar, aku rasa cam setiap kali nak gi kelas kafa tu, banyak betul rungutnye.. mungkin agak stress dengan bebudak tu. Takleh nak nafikan, dengan ada budak yang special yang kerap duduk bawah kerusi time aku ngajar, dengan budak yang selalu bising tapi gembira bila aku suruh ketuk ketampi.. dari kebaikan aku terus aku set utk menjadi ustaz yang garang selepas ni.. huhu... aku agak tercabar sebab baru aku tahu cabaran cikgu2 ni.

Bersyukur le juga sebab aku nagajr petang aje, ... tapi lepas ni aku nak setlah, lepas ni nak ajar, ajar budak sekolah menengah, ko nak watpe ko buatlah janji jgn bising. ahahaha, setiap hari kot aku takde suara... last2 soalan feveret aku dgn bebudak tu "darjah 5, sila buat cara darjah 5, ke awak nak ustaz panggil awak budak tadika ?" ... aku dah tak boleh kesian kat diorg, berani diorg mempermainkan ustaz yg bebaik ni... ko rasalah  aku bawa rotan panjang ... eh lamak takleh rotan lak kan... aku tak kisah rasanya.. rotan kalau utk kebaikan ok ...

belakangan ni, aku rasa sangat sengal2 badan, aku pun banyak gak fikir sekarang ni, nak mohon mana, memandangkan kawan2 stam sume bertungkus lumus mencari agen2 yang menawarkan lepasan stam ke mesir dan negara timur tengah khususnya.. aku nak apply madinah tu, tapi ibu n ayah cam keberatan aje... ibu cakap "ibu teringin nak tengok anak ibu pergi sorang belajar kat madinah"... tapi ibu tengok kondisi aku skrg dgn asik tak sedap badan, asik2 ulang, anas tak payah pergilah luar negara .. tau ... hmmm aku taktau nape, tetapi dalam hati aku ni, dari dulu, dari kecik lagi, aku dah set aku takde plan ape2 utk belajar di dalam negara .. mungkin tipikal aku.. tapi tak tauuu .. aku fikir balik, ok lahh tu belajar dkat uni tempatan dekat ape.. tapi aku tringin nak jauh2 , fefeeling rasa rindu dkat org tsayang.. rasa cam adventure gituh.. hmmmm ntahlah,, aku teringin nak beljar kat sabah aau sarawak... heheh cam best... ahh pening.. ya Allah bantuin nabla ya Allah

bila tengok abang amir kak mirah kak nisah sume jual jubah , aku rasa cam terkebelakang daripada adik beradik , rasa cam, apa aku boleh buat ni ... hmmmmm ,,,, ko boleh tidur aje anas lollll

lagi satu aku ada dapat satu kawan dari India, chalman apa tah namanya, dia Islam.. kemain asik2 tepon aku guna facebook call tu ... cakap bahasa inggeris aku dgn dia. dia ada mission on da'wah .. aku diarah utk meng add satu member non muslim ke dalam group da'wah dia... ikut jele .. tapi kekadang rasa rimas gak asyik2 tagged aku dkat fb hehe , sorry chalman apa tah namanya. ..

percaya atau tidak juga, aku dah fikir soal bila aku dah besaar nanti... aku asyik2 fikir, camne nak beli rumah, camne nak beli set2 pinggan mangkuk, camne nak beli barang rumah , and mestilah dah fikir pasal isteri tu...  rasa cam dah ada plan, sampai aku skrg ni asyik2 rasa nak cari duit aje, aiyoooo ... belajar laaa anasssss


Comments

Fajar Islam said…
Nama dia salman ke? sbb aku pun ada kwn dgn India taw.Dia selalu gak msej aq.
Anas Fikri said…
Chalman Sahiraj ape tah, haha never mind lah, tapi kadang3 over plak mengtagged post2 nya. Kemain beliau
Fajar Islam said…
Anas.. My parent dah bg green light kat aq ntuk pigi Mesir.. Tp rsa mcm dillema plak. Sedih kowt. Aku buat istikarah, mimpi lain yg dtg haha. Kalau pikir blik UIA time master pun boleh amik. UIA ni speacial dia sbb sistem pndidikan dia mju tau dan kalau ijazah cemerlg boleh trus lompat ke PhD. Sgt mnjimatkan mse dn byk prospeknye. Cume kat UIA aq risau susah nk cari kwn, then terperuk je kat u tak pgy mna2. Stkat lwtn antrabgsa pun ada la. Tu pun kna gne duit byk. Kalau kat mesir.. Pros dia sng nak buat umrah, byk pglman dn byk ilmu2 yg,meluas. Kwn2 aq pon kat sne ramai kowt so confirm tak akn kna buli. Cume....... Pperiksaannya sgt syadid dan susah nk lulus. Pnsyarah kdg2 strict dn kalau gagal u must to reapet one year just only 1 paper errrrr. Kan da buang masa..Pape pun aq hrp kita boleh ke universiti al-Azhar brsma Anas. So kat sna kita boleh berpantun,berpuisi,berdebat, bernulis sme2 hahahah.

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~