Stam

Assalamualaikum...

      Tengok tajuk mesti da tahu nak tulis ape kan.. pasal keputusan stam yang keluar hari ni.Seperti biasa aku bebajet x bereaksi sedangkan aku asyik2 tak fokus buat benda. Dalam kepala ni banyak btul soalan dan andaian.

     Yelah, aku, nak dibandingkan usaha dengan keputusan yang nak dimiliki, jauh betul. Aku selalu tidur,aku hafal bila aku nak. Aku hafal tajuk apa yang spot je, (teringat plak malam adab nusus,tafsir ulum main hafal sampai pagi T__T)

     Tulah masa kat sekolah haritu masa ajar bebudak , aku suruh diorg angkat tangan sekali"Jom kita doa sama2, untuk awak dan ustaz sekali". Aku suruh diorg ulang apa yang aku kata "Ya Allah Berikan keputusan yang terbaik buat guruku ini dan berikan aku(murid2) terbuka hati untuk belajar ilmuMu Ya Allah, selalu berbuat baik kepada ibu-bapa dan cikgu(takleh blah nak masuk gak cikgu)"

    Aku memang taknak letak harapan tinggi untuk result stam sebab aku takut kalo letak benda tinggi2, takut tak tercapai, jadi aku serah semua aje kat Allah. Aku dah buatkan, walaupun tahu entah buat betul ke idok, but still aku rasa nak menangis berjejeran kalau tahu result aku Jayyid. Aku taktahu, aku memang set gila gila, aku tahu aku nyer usaha gitu, at least Jayyid Jiddan ler, kalo tak, aku akan di meratap di awan pilu bewarna ungu cewahh , ahahhhhhaahaha ...

      Masa pengumuman kat sekolah tadi,bila tau yang piqaroz dapat mumtaz sofi(semua mumtaz matapelajaran) aku terus cakap kat diri aku "hmmm aku camne niii   aduyaiiii time ni pulak sume benda nak sakit perut" Selalu camtu, rasa senak lah bagai, nak terkencing. Kemain gemuruh memain peranan. Bila yang Jayyid Jiddan disebut, lagilah aku rasa cam nak terkeluar jantung, sume perempuan nama disebut, cemas menguasai kemainn.. Cepat je nama aku dipanggil, aku suh ustad amik gambar aku tapi dia tak tangkap
gambar aku ciss.

     Apa2pun, aku bersyukur dan aku just rasa sangat beruntung. Aku selalu buat main, tapi selalu dpat yang baik, aku pernah nampak kawan2 aku buat lebih baik daripada yang aku buat, tapi result yang biasa. Aku kadang2 terfikir, nape eh., gituler... kalo koiz asik2 kata aku istidraj, baik gaklahhh ... BUT,Aku still percaya, di dalam main2 aku, aku amik serius setiap perkara.. Kot??? HAHAHAHA

Nota kecil : tahukah anda bahawa peratus untuk periksa stam sambbst meningkat daripada 76% kepada 93.5% iaitu tahun kami?? Alhamdulillah.. Oleh itu, kami berharap stam seterusnya di bbst dapat mengekalkan target yang tak kami capai iaitu SIFRON ROSIB(sifar rasib)


Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~