Proses cerita

Salam semua.

Belakangan ni, saya asyik berangan tau. banyak betul berangannya. Bukan apa, sebab terkenangkan fajrul cakap aritu tentang buat cerita , kiranya masuk dalam bidang penulisan.. oh ya, did i ever mentioned Fajrul before ? Fajrul is the person I'd met at Pahang when we were camping back at 2011(masa tingkatan 3, and time tu dah habis jawab PMR) Masa tu Perkemahan Kadet remaja Sekolah Institusi Peringkat Agama Kebangsaan  dekat taman jubli Pahang. Fajrul dari kontinjen negeri Perak, and me, of course from Selangor. haha... masa tu grup integrasi . means grup dalam tu bercampur negeri. grup saya mostly negeri selangor , melaka and perak. masa kitorg tgh bincang pasal sketsa yang perlu dibuat, fajrul bagi cadangan, pasal yahudi ke apa, saya pun lupa. Best sangat kitorg wat lakonan tu, dapat no tiga. Kira gempak sebab perancangannya masa petang dan waktu persembahannya masa malam lepas isya. I mean like, mana ada masa weh, nak tukar baju, mandi memang idok ler dkat hutan tu, nak solat jama', and the kesempitan di ruang solat is the real struggle... haha miss it really..To be honest, I was so quiet at that time cuz I was intimidated of how big they were compared to me eventhough we were in the same 1996. haha time tulah start suka krs. menceburi bidang koko.. dapat pangkat sarjan, alahai kenangan.. dan pedoman.

So, saya akan start mula buat cerita dan akan post di blog ini sebagai langkah mula , nak test setakat mana saya boleh. Doakan ye!


nota kecil : erkk, maybe lepas ni kena tgok youtube tntg kursus penulisan

Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~