Program Kami Satu Hati

Salam semua, as I promised, nak buat post tentang program dekat Bagan Lalang yang dianjurkan oleh kami sendiri sebab sudah akhir tahun 2014. Mana tau tak jumpa dah kan even time ambil result STAM. Who knows right? Not to forget, kami ada tangkap gambar selepas habis periksa Muet masa hari Sabtu sebelum program ni. Nahh

sebenanrnya ada ustazah tumisah kt gmbr, but telah dicrop(dari FB Syaamil)

Ok pada 9 November 2014, kami pelajar tingkatan 6 Imtiaz telah pergi ke Bagan Lalang bagi sama-sama menjayakan program Kami Satu Hati. Kami bertolak pada pukul 7:58 pagi dan sampai di Pantai Bagan Lalang pada pukul sekitar 8:30 pagi.


muka2 ceria, haha. ke aku je?

Kami sampai sahaja kami terus cop tempat memandangkan orang dah mula ramai datang. Bersebelahan taman permainan, ada pondok, terus kami letakkan segala khazanah kami yang dibawa. Oleh kerana kami yang buat program ni, so makanan kami bahagikan kepada setiap orang. As for me, saya kena bawa dua botol sos cili. Senang cakap, semua orang bawa baaanyak sangat makanan. 


Kami sarapan dengan mee hun, sambil menunggu kedatangan Bangei bersama ayahnya, yang menawarkan homestay berdekatan di situ. 



pasang khemah, sygnya ia tak betul2 menahan matahari. xpela

Kami menunggu beberapa minit sampai pukul 10 kemudian start game yang dibuat oleh Syaamil dan Pipah, dimana kami perlu dibahagikan dengan dua kumpulan campur laki perempuan, kami perlu bawa sudukecil yang diisi dengan 5 kacang hijau dengan mulut kami kemudian ambil straw yang telah diisi kertas dalam tu kemudian baca. Oh lupa, apa2pun dimulakan dengan ummul kitab al-fatihah



warm up dulu

straw

ambil guna mulut



dalam kertas tertulis either selamat atau denda. in this photo, rafiq got denda oleh kump. kitorg buat bunyi ayam berkokok

well, I got 'minta hadiah kat syaamil'

Dah habis game tu, kami main game yang seterusnya dibuat oleh Idham dan Pyqa Mus, kitorg kena pilih pasangan 1 kump 2 orang. laki laki, pemp pemp. Aku dengan bangei, kemudian kami diberi kan pelikat yang telah dipotong utk ikat dekat kepala tutup mata kawan, yang tak ditutup mata kena ikat tangan, dan dua2 pulak kena ikat kaki. depan kami ada gula2 yang disorok dengan diletak tepung, orang yang tak di tutup mata perlu menjadi mata buat kawannya untuk tiup tepung yang dekat pasir dan raba2 sekiranya ada gula2 tu. Then, sapa yang menang adalah sapa yang dapat gula2 banyak. Oh lupa gitau, nama game ni Kami Serasi.


masa main game sakit gila kaki sebab kitorg ikat ketat sangat. K E T A T ok


In the end, kitorg dapat 3 gula2. Hahah oklah tu kan. Kemudian game diteruskan oleh huda lagi dengan game mencari ketam. Kump berdasarkan haiwan, kitorg grup kucing, kena cari kawan2 yang diletakkan jauh2 dengan bunyi kump kitorg(meow meow)Yang game cari ketam lepas cari kawan tu, lepastu buat race ketam. Bagaikan mengajar anak ketam berjalan. 





crab's catcher. encik krab mungkinkah?


Kemudian aku dan aiman berjalan ke laut memandangkan air surut, kalau pagi tu air pasang sampai dekat dengan pantai, air surutnya memang jauh nun di sana

terima kasih sapa yg tangkap gmbr, nanti belanja cikedis

sporting....smpai
bangei kena marah acah2 sebab nak curi aiskrim haha, just so hilarious 

Kemudian kami makan2, nugget,hotdog,cupcake dan fried fries.






Kami habis makan, lelaki pergi menuju ke homestay Bangei yang agak jauh,(eventhough aku kata berdekatan, to be honest it's quite far than we boys thought. )Aku sampai aku terus mandi sebab peluh2 main lari ngan syak nak ke homestay ni. Aduyai, after that, da abis solat zohor, kitorg pergi balik ke sana dan kitorg tunggu sampai kul 3.30 dan adakan game yang dibuat oleh aku dan zafirah. Namanya ialah Andai itu takdirnya. kemain lagi namanya. game ni sama gak mencari keserasian pasangan, kami suruh ambil biskut yang ada atas baldi kemudian suakan ke kawan/pasangan sebanyak 6 bites, kemudian ambil biskut dan lakukan perkara yang sama. Biskut telah ditabur dengan serbuk nescafe ya, serbuk2 itu berfungsi sebagai corak di muka mereka. Kan cantik gituh.. here ..



baldi dak asrama telah selamat sampai ke bagan lalang. tq kepada pemberi pinjam ye iaitu, farhan islah,hasif,nabil,danial,me myself n apuy


Selesai game kami, kami pergi duduk jap di tikar sembang2. Kami tak formal sangat dan tak ikut sangat masa dalam tentatif sebab bebas kan. Dalam bebas yang dibataskan ye. And ekceli aku telah pergi ke homestay lagi sekali untuk membersihkan diri, alang2 dah masuk asar, aku terus solat asar dan baring2 jap di katil dan tanpa tersedar telah terlena bersendirian di rumah sampailah terdengar bunyi ketuk2 di tingkap. Aku time tak ingat sangat sebab lo'la'. Cam pening sangat. Tengok2 syaamil ketuk pintu suruh buka. Aku pun buka tanya dah pukul berapa. Pukul 7. Hahhh , cis aku terus mandi lagi sekali membersihkan diri dan bersolat dan kemudiannya pergi berseorangan di kala maghrib ke port kitorg. Sangat mendebarkan ye. haha tapi ok jelah kot, tolong bbq. Disebabkan habis masak lambat, kami decided untuk menelfon acik bas untuk datang lambat sebab makan ayam bbq pun belum, dengan tunggu kedatangan lelaki laki. Aku solat isya' dekat surau berdekatan kemudian makan2, dan sambil tu syak berucap,waleed,nazirul,aku,aiman as the pengerusi of our program, ustek, dan kami meneruskan dengan acara tukar hadiah. aku dapat hadiah jam bulat comel. aida kata qurrata yang beli. papepun time kasih. hadiah aku aida dapat. yang lawaknya hadiah yang aida dapat tu, aida yang beli sendiri. sebab aku minta tolong aida belikan hadiah untuk aku, kemudian beli dan tak disangka2 dia dapat. sambil beliau dpat aku membayar harga hadiah tu. tq ye aida banyak susahkan. All in all, it was a great moment. 

presenting aiman azam as the pengerusi Kami Satu Hati hehe

makan2
selingan. haqha
syakir with his words. sedih mendengornya
happy semua


That's all makasih

Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~