Kenangan kuimbas, moga tersemat, Rindu kuhias, keakhir hayat.

Salam semuaa , sihat ? nak bisjut dan royi ? hehe di pagi jumaat yang mulia ini saya dengan gembira dan gundah gulana mengharapkan anda memulakan hari ini dengan penuh keberkatan dan semangat yang segar untuk apa jua yang ande lakukan. Ande semua perlulah ingat, setiap detik kita bernafas ianya merupakan anugerah bernilai. Teringat pulak iklan Fly FM, "you sell oxygen haa ?? I want one!! here take the money haaaaa (semputnya takde udara)" Cukup untuk menyedarkan kita yang rezeki Allah beri ini cukup bermakna tapi kita jer tak ambil pandang kan? Belum lagi yang rezeki Allah nak beri .. mesti lebih tapi ... still kita tak perasan, so kenang2kan apa yg ada di diri kita dan bersyukur setiap hari itu yg perlu di lakukan orightt?

Sebab naper saya cakap gundah gulana adlah sebab saya tgh duk umah kat nisah ni dan tak tidur lagi. Asyik2 baca manga, tajuknya Tower of God, okeylahh .. kinda interesting though but too lazy to keep it up with the chapter so I decided to stop from reading it. Saje je amik kesempatan kat umah kak nisah yang wifi beliau laju ajer menge'load' picture manga so bila baca smooth aje. Kalo kat umah aduyai nyelah pun pun kan. Sama je laju, bab load gmbar tu jenuh la nak memikir nya, butang f5(refresh) kalo boleh setiap masa la aku nak sentuh. Eh aku ni pelik kan, sekejap dalam post cakap saya , sekejap aku. Ah biarin la. Kadang2 selalu camtu tau, bila kita dah bahasakan diri kita 'saya' kepada seseorang(seperti junior) , bila dah syok bercerita tu tetiba terkeluar 'tu lah aku pun kan pergi sana ... aku rasa gilalahh '  then termalu pastu sambung balik ' tulah saya rasa memei kena gitu gini' hahahahahaha alamak tetiba ajer rindu bbst ni

speak of the devil, aku teringat pulak yb dan fahmi nyer permintaan tu yang suruh aku wat post pasal hidup bbst tu. hmmmmmmm aku rasa wat skrg lah.

Masa first masuk bbst, masih aku dibayangi gelak tawa di samsmel dan untuk menyesuaikan diri dalam masa yg terdekat sememangnya bukan mudah bagi aku, lalu aku pun selalu aje membanding2kan samsmel ngan bbst, itu ini itu ini. tambahan pulak aku jenis pendiam bila tak kenal dengan orang lain. lagilah rasa cam kekok kan(maksudnya, dak tingkatan bwh) kawan pun ngan dak f6 ajelah, yang sama samsmel, but waleed is exception, dia tu kan pandai aje masuk dalam dunia org lain dengan selesa which is I admire cause I don't have that talent T__T to even being comfortable and go along with us samsmelian is something amazing for me I could say. Aku kalo nak melebih2 dengan kois, dan the others la. So boleh kata apa yang aku dekat bbst adalah, my good side. hehe maksudnya aku ok2 sahaja. Jalani hidup seperti biasa. But bila bangun pagi, hafiq azim akan selalu kejut dengan caranya tersendiri dimana aku rasa aku pun cuak nak tidur mengenangkan 'caranya'(aku rasa cara dia agak ganas dan memaksa hehehe takut owh) so aku selalu aje bangun . aku mesti akan rindukan orang selalu kejutkan nabil pagi2, tak budak dorm, budak dorm lain yg kejutkan haha , terkocoh2 di subuh hari nk turun bawah dan sidai tuala dengan cepat semata2 taknak masbuk(tpi last2 masbuk T__T)

Lepastu teringat barang lupa dekat atas minta nak naik, bila dah naik dengar bunyi grill kunci terus jerit 'jap jappp' , hish mesti qayyum ni ketuk2 grill ni, dia selalu aje nak cepat.. heheh last2 salah orang,exco lain plak sori qayyum hehehe

I met people with real talent too. Such as saiful hasif dengan otak geliganya, saya minta dia cek karangan muet saya, serius wa cakap lu BI hasif sedap gile karangan dia, menangis kot aku baca mengenangkan betapa jauhnya taraf BI aku ngan dia waaaa ... yb yang cakapnya memang straight to da point which is sometimes orang yg tk bhati kebal akan runtuh mdengar kata2nya tapii, what did he say was the truth, seperti "Ishh tak tutup aurat, ko pikir aku nak dapat dosa tiap hari ke tengok ko buka aurat ni!??" suaranya bagaikan mic okay hahaha serius akan rindukan saat bersiap sedia untuk debat KAMIL zon dan negeri, duduk kat PS sampai pukul 2 3 pagi, semata2 nk siapkan teks. Tak siap sambung kat bilik prep nak cari fakta kes atau goreng shj.

Fahmy and yb, what did I wrote just my journey when I was at bbst yeaa , not too detail but I think sure it can satisfies you with this many perenggan yg entahkan korang baca ke idok heheh whatever it is, I'll keep my writing smooth sailing

Ok mana tadii ... hmm yeah , ingat lagi masa kamil zon negeri, terkejut gila menang debat separuh akhir dengan SAM Rawang tu, aku pikir dah nak kalah la, dah semput2 gitu pun mng, terus habis je debat petang tu terus bersiap mandi kt asrama dan menuju ke rumah cikgu Datin dan cari bahan untuk final esoknya yang kitorg lawan Samtsaas ... aku tak tidur sampai kul 3 pagi, si sally pulak da tidur da, aku gi bilik jp nk baring2, skali terlelap terus bgun da pagi, oh my! aku terus urut dada huihh teks tak siap nihh, teks pembangkang aje da siap, dtg ruang tamu diorg sume da siap pakai baju batik,aku je ngan yb tk siap mandi. Gile la kan lawan time tu, tpi memang samtsaas layak menang pun, masa tahun lepas aku gi bahas ala parlimen negeri tu memang gempak la diorg. No wonder la kan. It was a great moment though.

Dari banyak budak kelas terus bersikit sikit bilangannya(bersikit sikit? peliknyer). Kami teruskan kehidupan stam dengan biasa walaupun suka tidur. Tapi bila time MUET semangat benor. Hehe that's all. Mesti rindu nak dengar islah petang2 zikir guna mic surau "allahumma solli wasallim 'ala nuril anuwar,wasirril asrar watiryaqil aghyar" huuu ...

d n.

p/s : post ni dibuat jumaat minggu lepas. tertangguh hehe

Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~