just a human

Salam,

Post ini saya dedikasikan kepada semua yang selalu bersama saya, menempuh perut getir setiap yang kita harungi.

Aku first rasa ada kawan, masa darjah 1, sk sungai merab, dua orang. Hikmal(p) dgn sapetah lupa namanya(l) . kami selalu makan sama2 masa rehat. Kadang2 hikmal selalu kongsi makanan RMT(rancangan makanan tambahan) dia dengan aku dengan kawan laki tu. Sampai satu masa tu, aku lupa dah perjalanan kisah aku ngan diorg then masa darjah empat, saufi. Saufi ni bukannya apa, sebab dulu masa darjah 1 2 cemtu aku selalu nmpak maknya datang masa rehat bawa bekal. Bekal dulu aku rasa paling heaven adalah nugget dan sosej. So, memang saufi dan kawannya,Syakir selalu makan tu masa rehat, sometimes takde emak dia but dia bawa bekal(p/s:bekal saufi ni selalu jadi perhatian kawan2 lain). Nak dijadikan cerita, aku dengan saufi ni, kelas sama masa darjah 4.(target aku adalah makanan dan komik naruto nyer,) but aku sedar dengan mendekatinyer dengan mudah adalah satu cari yg sangat klise maka aku duduk sebelah dia dan mengajaknya bermain game yang aku reka sendiri. Maka kami pulang dengan janji saufi kpd aku mengatakan yang dia nak main game lagi keesokan harinya. Sejak tu, aku dengan dia kawan. Tapi lama kelamaan aku sedar, saufi sangat baik, bhati kaca tau! even cikgu tegur dia dah menangis tau(masa sek rendah je tau) Aku meneruskan persahabatan ikhlas dengan dia but kadangkala ada je gaduh, ada tu masa dia syok main game apa tah kan dengan kawan lain. dia asyik2 sebut(nak main lagilah dengan [nama orang tu]) sebut banyak kali lak tu, mau bernanah telinga then aku cemburu aku cakap . 'da lah gilah main ngan dia, mainlah puas2' pastu tinggalkan dia. padahal time tu kecik lagi kemain, sebab rasa kawan baik kena rampas kan, haha. then masa akhir tahun aku pindah sekolah but still dekat dgn saufi nyer rumah(kebetulan) tapi tak selalu jumpa dia, ada pun masa solat jumaat. masa darjah 5, amirul murshid. kat sk desa putra, sesaje tanya dia, duk mana, sekali rumah dekat rupanya, then bermulalah kisah persahabatan kami,  masuk f1 rapat dengan zulhilmi dan hasymi, sebab diorg je dri sek rendah sama, but aku rapat gak ngan hasymi sampai tingkatan1 2 3 sebab duduk sebelah je.. zul klas lain masa f2 n f3. masa f1 jugak aku rapat dengan wan dan shuk yg brada di tingkatan 2 dn 3. masa f2 plak aku tak rapat sangat ngan wan sbb duduk luar tak duduk asrama. tapi rapat plak dengan shuk.. masa f3 rapat gila2 ngan shuk even dia f5 sampai org kata adik n abang tapi aku rasa kwn baik sgt. time tu x rpt ngan wan, just jalan2 tgur menegur ajelah, tahlah pelik time tu, haha masa f4 lak shuk dah takde then aku rapat ngan wan plak but time tu rapat skali ngan udin. maka kami berkawan sehingga hujung tahun. f5 pulak kois datang(ekceli kois masuk masa f4 but aku x perasan) aku just biasa2 je but lama2 jadi besfren hehe time f5 juga rapat ngan wafi naqi yaasin amzar dan irfan shah yg baru f1 masuk tu. hingga ke akhir tahun.

Cop, kenapa ye aku cerita pasal kawan tetiba pepagi buta ni? hehe, kadangkala aku ni, pelik orangnyer, riang ria sangat dan aku dapati dari hari ke hari, bulan ke bulan, tahun ke tahun perangai ceria aku berubah dan pudar sedikit demi sedikit. aku mula banyak diam. aku mula x pandai start perbualan ... even .. dengan kawan baik aku sendiri. buktinya, masa f5, masa kois dtg, aku rapat gila dengan kois tapi udin aku dah taktau camne nak berkawan. in fact, aku dah lupa cara aku bergila2 dengannya. dan aku sedar juga, adakah time ada wan je aku ok dgn udin atau sebaliknya.. masalah tu aku hadapi dan udin pun sedar aje but dia faham yang aku dah rapat sgt dengan kois, but aku pun tktau la, hmmmm dan skrg ni pulak , aku berada di tempat udin, ... aku rasa kekok sgt nak bergaul dgn kawan baik aku sendiri... kalau aku nk start perbualan aku akan rasa topik2 aku biasa dan aku cam rasa rendah diri.. this inferiority complex actually affect others.. kois ckp kat aku, dia suruh aku berubah, dia kata aku suka sangat pentingkan benda lain ... hmmmm nak tak nak aku memang kena admit , aku memang bermasalah dalam hal tu, aku ni jenis suka baca manga, so bila baca manga, aku cam syok dalam dunia aku membaca beratus2 chapter dan aku lupa nak luangkan masa dengan mereka.. dan habit yg semestinya aku suka juga adalah baca novel, so aku rasa ni adalah hobi aku dan aku tak rasa ia membabitkan orang lain, but hmmm ntahlah, maybe perhatian aku tertumpu sangat dgn benda yang aku suka sampai kawan sendiri aku tak berinteraksi.. hmmmm ntahlah,, balik makan tadi dari restoran yus kak nisah citer macam2 la sampai aku bermusahabah sebentar, aku ni hmmmm ntahlah,,

p/s: to my bestfriend, know that all of you are the sunshine in my life that always makes me glow. aku sedar korang baca dan aku akan cuba ubah. tak ubah utk korang, aku ubah utk kebaikan aku.. jadi diri baru, oklah aku akan sentiasa berceloteh tak henti kat group wasap tu. hehe dun wori be happy. eh tak sedih ke citer aku ni??hehehe

Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~