Terkini dari ladang

Salam semuaa , sihat ?

Aku sekarang ni rasa bersalah sangat sebab melepak di rumah. Hmmm, sepatutnya hari Jumaat, Sabtu n Ahad ni ada perkampungan ilmu untuk pelajar stam. But aku balik ari jumaat sebab ada hari Anugerah Kecemerlangan samsmel kat putrajaya. Hari isnin lak kena pergi hospital buat biopsi mende tah. . . rugi ooo dahlah ustaz panggil pakar2 yang ceramah matapelajaran stam dari luar. T_____T
\
Apa2pun , best juga acara anugerah kecemerlanngan semalam. Dapat jumpa udin, cikgu2, geng2 , adikku(f5 kena ikut, pengetua nak suruh ambik inspirasi,cewahhh) Tengok pengetua berucap, rasa sedih pula, sebab dah lama tak dengar pengetua berucap., pesen pengetua kalo nak abiskan ayat beliau "Jadi saya tak bercadang untuk bercakap panjang . . ." Ahh rindunyaaa
 Tapi ucapan yang lain2 tu aku cam dah kurang fokus sebab borak ngan zulfahmi ngan lain2. Yelah nak tau amende perkembangan diorg, aku tanya zul camne masa dia operate tangan dia yang termasuk kaca tu tahun lepas, dia cakap cam bese je sebab bila dah bius rasa cam diorg tekan2 tangan , last2 abis. Padahal tengah bukak daging la bagai, eeiii seramnya aku esok . Nak biopsi kat bhg pinggang aku yang kecil ini. Asal la dia tak bagi aku pengsan terus , boleh aku tidur bangun2 dah abis.

Sedaplah lagu ni Papinka - Masih Mencintainya(aku taip post ni sambil dgr lagu ni, fefeeling sedih pulak, kena betul dengan feel yang rindu kawan2)

Ahhh hari khamis lepas ada KAMIL Zon 3 2014. Merasa jugalah aku untuk pergi mitib kann .. heheh. Kesian tengok budak2 yang masuk pertandingan haritu bertungkus lumus buat persiapan. Aku ada gak tolong yb wat persiapan syarahan dia. Oh ye lupa nak tengok time tu syarahan hasib. F6 pun kena pergi sana sebab jadi urusetia. Aku dapat jadi emcee syarahan bm menengah atas. Kat makmal sains diorg. Bersih jee. Sekali juri syarahan tu kenal aku pulakk . "Awak yang masuk debat haritu kan ? Saya ingat awak, saya tangkap gambar awak" .. Haha time kasih cikgu.

Yang taktahan geng2 samsmel datang nyibuk kat belakang tengok aku uruskan pertandingan tu. Rasa nak gi belakang borak2 ngan diorg je but pertandingan tak abis2 lagi. sambbst laki no 3, pompuan dapat no 4. huhu . samsmel pulak pompuan dapat no 3. Borak ngan zulkarnain n amzar n udin n haziq syafiq n adik aku(masuk syarahn bi) n irfan shah kat belakang. Makan2. Amzar belanja aku fishball mitib. Dah abis tu gi masjid Jugra , jejalan sikit dari mitib. Best gak kan keluar dari mitib. At least bukan dapat tau persekitaran dalam sekolah je, but luar sekali. Barulah luas pemandangan . Hihii

Dah abis solat , lepak2 gi balik untuk acara penutup, aku ngantuk gila time tu nak dengar ucapan pun kepala dah terhuyung hayang dah macam leher patah. Masa dengar je "Sekarang, tibalah acara yang dinantikan" macam ada button "ON" terus segar balik. hahaha

Emcee tu bgtau keputusan individu dulu. Well mostly sume orang da tau sebab da diumumkan kat tempat pertandingan masing2. Semua orang cam terliur nak terdengar keputusan yang berkumpulan. Aku lagilah nak dengar debat bm. Haritu lawan final ngan mitib kat samsmel rasa cam aura2 kekalahan menusuk kalbuku. Lagi2 masa perdana menteri mitib tu masa penggulungan dia buat cara yang tersendiri. Masa mc bagitau acara berkumpulan, first2 sekali dia terus sebut debat bahasa melayu, terus aku cam tak senang duduk.

"Tempat keduaa ... Maahad Integrasi Tahfiz Istana Bandar" semua budak sambbst dah bising dah jeritt . sudahanyaa .. aku cool je. padahal dalam hati goyah cam tak caya. Johan sambbst kemain kb peluk sal. Aku dahlah duk sorang2 terpisah . Takkan nak peluk mawir. hayoo . Aku naik pentas n di susuli kb ngan sal. Alhamdulillah.

Over lak ye aku citer.Last2 masa nak balik peluk kuat2 zulkarnain , udin ngan sume dak samsmel pastu naik bas sambbst. Buhbye korang , hehehh


Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~