Dear this-year-candidate

Assalamualaikum..

hehe rasa bersalah sebab meng'anaktiri'kan blog yang nampak cantik tapi selalu tak berisi ini.huhu well, biar ah update lambat punn

Keputusan sijil pelajaran malaysia dah keluar wehhh .. Alhamdulillah Allah berikan apa yang terbaik untuk aku. Bukan yang aku minta, tapi yang aku perlu. Kalo aku dapat 10A++ pun manalah tau riak over peluru berpandu kan ? huhuh ..

Aku ada terbaca status Syida yang berbunyi :

"At least dapat buktikan kat umi yang aktif dalam koko bukan penghalang untuk berjaya . Haha . Teringat umi suruh berhenti kawad dulu risaukan aku nak SPM . Walaupun dapat 6A . Bersyukur padaNya
Dia pemberi rezeki dan Dia mengetahui apa yang terbaik untuk kita
"

So , pada hari ini aku nak buat ala2 mengenang kembali perjalanan aku ketika berada di Tingkatan 5. Aku boleh nampak kawan aku begitu sibuk dengan aktiviti ko-kurikulum dengan ko-akademik. Tapi pada akhirnya , kejayaan boleh juga dicapai. Berbalik kepada usaha kita, kalau kita betul2 nak, tak mustahil, kan ? Berkat cikgu usah dilupa yaa .Tapi kalau kita tengok budak sbp mesti lagi gempak sampai tak cukup masa lawan sana sini, gempak kan ?
Tahun lepas, boleh cakap tahun yang penat-berbaloi-cuak-sedih-last-bykxmasukkelas- byk lagii

First, Bahas Ala Parlimen Peringkat Daerah Sepang 2013


Punyalah goreng nak masuk debat kamil .last2 tarikh bertindih, terpaksa masuk bahas ala parlimen ni, but it went well guys, JOHAN kott. Pembahas terbaik siapa lagi kalau tak si laki spek mata tu kan , haha. saje je


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjyczwzvI6g-22Il7mEWRfCgjx3cx8MF1VR_QX1KvocR-PfJLiIowKvYZIX1K6N15hcvOmHQeRGSJygtvAx7DmLkM_6ZLv1FmzD5_CwaJ3Kv7GAgXe1lMNT9xSc5wBsxF49B3H7J4GCpv4/s640/575847_484541858262202_580536071_n.jpg

Second, Pesta Pantun Persahabatan SAM Sg. Merab Luar dan KUISAS


lawan dengan kawan baik aku yang menubuhkan rakan2 pantunnya. Ia berobjektif mengasah bakat disamping menyatukan perhubungan di antara sekolah dan Kolej ini. Apa-apaun KUISAS menang. Tahniahh shukri haha

Time ni awal tahun kot, so, takde terasa sangat sengat SPM nye tu

Third, Pesta Pantun Sekolah Menengah Daerah Sepang 2013
 Dah habis lawan persahabatan dengan kuisas, kitorg bertanding untuk daerah. Alhamdulillah, Johan untuk kali ketiga berturut.  Tapi pemantun terbaik dapat kepada naib johan, SM Teknik Sepang.

Fourth, Bahas Ala Parlimen Negeri Selangor 2013
 

 Lawan kat SMKSaas,Hulu Langat. Bila ingat balik, dahlah takde persiapan. Hujah kemain berantakan. Ingat lagi cuti 2 minggu dihabiskan dengan berlatih untuk bahas negeri ni. Sekali kecundang sudahhh . . . First time mungkin rasa berdebar kot.haha

Fifth, Pesta Pantun Negeri Selangor 2013


Duduk dekat chalet Sabak Bernam. Best kann ? Kira bercuti gaklah kat sana. Sambil sambut Harijadi Along sekali. Haha, serius penat lawan pantun ,dahlah 4 kali lawan dalam masa sehari. Exhausted sangat. Lawan liga dengan Klang,Kuala Langat, Kuala Selangor dan Petaling Perdana. 

Last,PIKOM Pc Fair 


Sepatutnya hari yang kitorg pergi Fair ni, dekat sekolah sambut hari raya. Dikala semua orang berbaju raya,kitorang berbaju pusat sumber sambil menunggu bas dan menangkap gmbar di sudut terpencil ini. Form 5 aku dengan khaiz je ikut. Semua yang lain cuak sebab percubaan nak dekat so feeling nak baca buku lagi awal. Nasib baik aku pergi kalau tak kena marah ngan cikgu zila. Heheheh... 

Kalau korang semua takut nak masuk sesuatu aktiviti yang korang rasa akan menjejaskan prestasi dan tumpuan pada pelajaran, it's ok. Takpe, janganlah masuk, tapi kalau korang rasa, dengan membantu cikgu2, membantu sama2 menaikkan nama sekolah, dapat memberi sedikit sebanyak kekuatan kepada diri korang untuk berusaha dengan lebih keras, percayalah insyaAllah , akan ada keberkatan dan kemudahan bila kita nak buat sesuatu sebab orang redha dengan kita. Jaga hubungan baik dengan manusia, jaga hubungan dengan Allah. Ok ?


Dinner Form 5
 
Majlis Perwakilan Pelajar Sam Sg Merab Luar 2012/2013

Moga apa yang aku taip ini, memberi manfaat dan suntikan buat adik2 yang mengambil Peperiksaan besar seperti pmr dan spm.

 Fatimah Syarha said in her book. Cinta High Class
"Saya memohon kepada Allah agar 
kita dijauhkn daripada 5 golongan yang selalu tidak senang iaitu Mukmin yang dengki,Munafik yang benci, Kafir yang memerangi, Syaitan yang menyesatkan dan Nafsu yang cuba mengalahkan. Marilah kita bersama berbaik sangka, berlapang dada "
Buhbyee!Ma'assalamah

Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~