Berhati - hati

Salam1Muslim .

Alhamdulillah, setelah aku kini menyepi tak menampakkan diri, kini muncul pada kala ini untuk menaip dan meng-update entri.

Hoho, walaupun aku dah cuti lama tapi sekarang baru ada rasa tergerak untuk mengepost. nampak tak nampak tak ? tahap kemalasan aku sungguhlah tinggi. lagi2 cuti kan, bergolek-golek jelah kat umah , terdampar kesyahduan,

Duduk kat umah, eiiiii bapaklah bosan (mak aku cakap tak baik cakap bosan, kita orang Islam) . Aku rasa kalo nak list dalam hari cuti ni, semua benda aku rasa cam buat sama aje, Tidakkah anda rasa begitu juga ??

Lagipun hari cuti ni aku cuba utk mengeratkan hubungan aku ngan dak2 junior di fb , berchat2 . (laki eh) . kat sekolah cam senyap je, tapi kat fb kemain kau pung pang pung pang berceloteh. nampak tak sosialiti mereka ? orang kena imbang, baru stabil (yeah aku merepek.)

Alhamdulillah(kali ke2), aku dan tingkatan4 yg choma(cakap laju2) selamat menjawab As-Syahadah Thanawiyyah Ad-Diniah 2012 atau bm nyer(nak gak ke, haha) Sijil Menengah Agama. Ujian ni khas untuk tingkatan 4 under JAIS. hmm, 23 sekolah SAM/SAMT/MITST ambil SMA(wajib) dan 7 sekolah lain pun amik gak but not SAM . oh lupa nak gitau, bagi maahad tahfiz ada yg mgambil SMATQ(tahfiz quran) . SMATQ aku tak tau camne . hehe, kena tanya mitib kot.lalala~

Kami tahun ni, berbeza dari tahun lepas kerana ada penambahan subjek(1 je pon)iaitu Sirah dan buku muzakirat yang lain juga telah diperbuat+baharu=diperbaharui dimana bukunya cam buku teks , bukan lagi buku kecil cam buku tulis kerja rumah. huhu .

Nak tengok gambarnya ?


 
Hehe, bila tengok buku ni rasa rindu pulak, setahun je guna pastu dah takpakai. Nasib baik aku ada adik.
Ada yang buku tebal, ada yang buku nipis, buku paling tebal aku rasa ialah tarikh islami (sirah) . dah katapun sejarah, mestilah tebal. hehe, kesian gak kat ustaz aku , taktau pape tiba2 kena ajar sirah, nasib bek ada kursus2 bagai , bolehlah , tup2 ajar terlebih tajuk . HAHA. 

Semua harapan pelajar SMA mestinya nak mumtaz , dan ofcos aku tergolong gak but aku rasa kita kena berusaha dan bertwakkal kpd Allah.Tak perlu pikir kita ni nak mumtaz ke jj ke j. Leave it the rest to Him.

Okay, aku taktau nak sambung mana lagi, dah lah tajuk "Berhati-hati" . HAHA . mana part yang berhati hati tu ??

K, berhati-hati di jalan raya. Hari cuti ni kena berhati-hati.

Comments

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~