Permata kawanku - CONTEST I LOVE MY BFF





Kawan yg di-tag oleh saya dlm pertandingan contest I love my BFF

Shukri
Ahmad Syukran
Afifi Shamsuri

Salam kekawan~
Hmm .. ok x tajuk tu ? kenapa dengan permata ye ?? mahal ke ?cantik eh ? sedara saye ke ? takdelahh .. sebenarnya disini , saya ingin memperkenalkan kawan2 saya yg saya anggap diorang sebagai permata.

Walaupun terkadang membuat luka di hati saya yg berbentuk love ni .. Kawan, tanpa mereka sure kita hidup sunyii .. mmg family adalah salah satu org yg rapat ngan kita but kawan2lah tempat kita mencaci curahkan segala isi hati kita yg terpendam .. x semua rahsia kita boleh family tahu kann ??

Kadang2 malu nak bgitau ibu ke, ayah ke, kawan2 ade untuk kita luahkan perasaan instead our family. Kawan saya yg pertama dan of course yg paling rapatt dengan saya . ialah :

MUHAMMAD SHUKRI 


Orangnyer di kiri . tingkatan 5 . pandaii .. hmm .. gambar ni masa rombongan pengawas ps wat lawatan ke Utusan . singgah di Alamanda.Saya x tau nak cakap ape pasal dia ni . tapi yg pasti bagi saya dia adalah individu terpenting after my family. 

Dialah jam loceng saya, lullaby saya dan banyak lagi . saya ni jenis org yg susah nak bangun pagi.Shukri ni jelah yg mampu bgunkan saya dan org yg tidak mudah berputus asa. Cara kejutnya memang agak annoying sampai saya pun malas nak tidur dah dari katil.

Tapi tulahyer , camne lah tahun depan ,beliau sudah nggak ada, siapa lagi bisa kejutin gue ? hmm , nak tak nak kena berusaha untuk bangun sendiri. chaiyok anas ! haa .. lupa2 , Shuk ni SPM tau ! , wish the best for him !!

seterusnya , kawan saya yg sememangnya terlebihh ..

CHE WAN FAIZAL
 sengetkan kepalaaaa ..
Hmm .. nama dia Wan Faizal bin Che Johari. Dia saya boleh kata suatu masa dulu adalah kawan saya yg rapatt. But, orangkan, kita takleh nak ubah .. semakin masa berlalu, kerapatan saya dan wan kini bagaikan ade kejurangan disitu. 

Sekarang ni saya jarang bersama dengan dia but kami still kawan . Kami x gaduh oke, cuma kadang2 dia ni bajet hot lah pulakk kan . tu yg agak nyampah cket .. saya x kisah dia nk anggap yg saya ni kawan baik dia atau tidak, tapi saya harap persahabatan kami dapat di teruskan tanpa ade perselisihan dan kebencian yg cuba untuk berakar di dalam hati. InsyaAllah. 

Seterusnyaa .. junior yg x berapa junior :
MUHD IZZUDDIN , AMIR SAFWAN
 UDIN - TENGAH , AMIR - KANAN
OK , gelilah pulak tengok gambar niee .. (udin, amir bukan geli kat korang tau !). Hmm .. mereka ni baru form 2. X tau nak cakap ape but diorg ni baik sesangat . Mereka selalu tolong saya. Adui, speechless. x tau nak kata ape ..

walaupun ade insiden2 yg x diingini diantara saya dengan salah satu antara diorg, saya still anggap mereka my bestfriends 

 Ok,next is my schoolmates dari darjah 5 hinggalah form 3 ,dua orang budak nih, iaitu :
ZULHILMI JUDDIN
 Orangnyer baikk . Selalu kacau saya. tapi selalu bantu saya jugakk .. Dia bab bab menghafal terer. But, akademik low cket . Harapnyer dia akan menjadi org yg berjaya seperti ayahnya ,Doktor.=D

MUHD HASYMI 
 Ok, dia ni ramai peminatt , haha . Tapi bab nak cakap ngan perempuan tuu .. malu sikit, selalu mempergunakan saya, sayalah yg jadi jurucakap untuk diaa .. naseb bek saya ni ade sifat bertimbang rase cket. 

Namapun kawan kan, xkan nak jadi lawan pulakk .. hehe .. dia baik, selalu tolong saya. Dia ni x suka tangguh tangguh.Kalau kerja sekolah cikgu kasi haritu , haritu gak dia siap . takdenyer nak tangguh ke malam ke , esok ke. 

Disebabkan dia saya pun terikut ikut cara pembelajarannya . TQ . kamsamhapnida Hasymi.

Banyak lagi permata saya. tapi saya just listkan yg terbaik dari semua . hehe .. apa2pun. kawan is friend n musuh is enemy. dua2 boleh jadi kawan kita dan dua2 jugakk boleh jadi musuh kitaa ..so, berhati2 dlm mencari kawan dan jgn mencari lawan.

3SIDDIQ
 

Comments

Irna ahmad said…
Awesome ! thanks 4 de join this contest & gudluck okayy (:


- Ni tutorial cara nak tag orang dlm setiap entry -->> http://lieypunyablog.blogspot.com/2011/11/tutorial-tag-orang-dalam-entry-blog.html

Popular posts from this blog

Feeling . 2012 ~